top of page

אבחון פסיכודידקטי

Holding a Notebook

מהו אבחון פסיכודידקטי?

אבחון פסיכו-דידקטי הוא אבחון המשלב אבחון פסיכולוגי ואבחון דידקטי, ומטרתו לספק תמונה רחבה על  התפקוד הלימודי של הילד. האבחון נערך על ידי מאבחנת דידקטית המוסמכת לאבחון לקויי למידה ופסיכולוגית קלינית. בחלקו הדידקטי, מוערך האופן בו רכש הילד קריאה, כתיבה וחשבון בהשוואה לנורמות כיתתיות וכן נבדקים תפקודי הבסיס החשובים לצורך תהליך הרכישה התקין של כישורים אלה. בחלקו הפסיכולוגי, נבדקות יכולות קוגניטיביות בסיסיות ומוערכים אלמנטים רגשיים אשר עשויים להשפיע על הלמידה, כדוגמת, הדימוי העצמי, חרדה, קשיי ויסות ועוד. בנוסף, האבחון כולל איסוף מידע התפתחותי וחינוכי, בעזרת ראיון הורי ושאלונים להורים ולצוות בית הספר. הערכה מקיפה זו מאפשרת לאתר או לשלול קיומם של לקויות למידה, הפרעת קשב וריכוז, וכן לבחון את הגורמים הרגשיים המשפיעים על תהליכי הלמידה. בהתאם להבנות המגובשות, יינתנו בסיום האבחון, המלצות ללמידה התואמת את יכולותיו וצרכיו של הילד, המלצות טיפוליות וכן במידת הצורך יינתנו המלצות לבית הספר ומשרד החינוך לדרכי היבחנות.

מתי יש לערוך אבחון פסיכודידקטי?

הפנייה לאבחון נעשית על רקע שאלות הנוגעות לתפקוד הלימודי של הילד, לעיתים בעקבות הפנייה של הצוות החינוכי בבית הספר, ולעיתים בעקבות תשומת הלב של ההורים לקשיים של הילד בלמידה בבית. האבחון יכול לסייע באבחון הקשיים של הילד והתאמת דרכי הלמידה וההיבחנות.

למידע נוסף אודות אבחון פסיכודידקטי בנתניה ואזור השרון ומתי יש צורך לערוך אותו ניתן ליצור עמנו קשר.

bottom of page