top of page
חיפוש

גיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות הוא תקופה מרתקת ומאתגרת בחיי האדם. הוא מאופיין בשינויים אישיים ובין אישיים משמעותיים, אשר משפיעים על מצב הרוח, ההתנהגות והרגשות של המתבגרים. 




הוא שלב בחיי האדם המלווה בשינויים פיזיים, רגשיים וחברתיים מרובים. בתקופה זו, חווים המתבגרים את המעבר מהילדות לבגרות, ועם זאת נתקלים באתגרים ייחודיים שדורשים מהם התמודדות אחרת.

בנוסף, גיל ההתבגרות הוא גם תקופה של שינויים חברתיים משמעותיים. המתבגרים נתקלים בקבוצות חברתיות חדשות, מפתחים יחסים רומנטיים, ומתחילים לבנות את זהותם החברתית. היקף החברים והיחסים החברתיים חשובים מאוד. למרות התסכול הנובע לא פעם ממה שנדמה כהתרחקות ביחסים עם ההורים, מדובר בתהליך טבעי ואף חיוני. המתבגרים מחפשים להבין את החברה ולמצוא את מקומם בתוכה. הזדהות עם מתבגרים אחרים מאפשרת להם לבסס את עצמאותם ונפרדותו מההורים ובו זמנית לתרגל מיומנויות חברתיות ובין אישיות, אשר ישרתו אותם גם בחייהם הבוגרים.

ההתפתחות והשינויים אשר עוברים בתקופת גיל ההתבגרות בהיבטים הרגשיים, והקוגניטיביים, הגופניים והחברתיים עשויים להיות מבלבלים ומתסכלים עבורם, אך עם זאת הכישורים והידע הנרכשים בתקופה זו יכולים לשפר את האיכות הכללית של חייהם ולהשפיע על הדרך בה הם מתמודדים עם אתגרי החיים העתידיים. תמיכה והבנה מצד המבוגרים והסבלנות כלפי התהליכים המורכבים של ההתבגרות יכולים לשפר את היכולת להתמודד ולהצליח בתקופה זו.


bottom of page