top of page
חיפוש

מיומנויות חברתיות

קשיים חברתיים ורגשיים יכולים לנבוע מלקויות במיומנויות החברתיות אשר להן יכולות להיות השפעות פסיכולוגיות משמעותיות על אנשים.

מיומנויות חברתיות מתייחסות ליכולת של האדם ליצור אינטראקציה עם אחרים בצורה משמעותית, כולל תקשורת ושיתוף פעולה.



אנשים המתקשים במיומנויות חברתיות עלולים לחוות תחושות של בדידות, חוסר בטחון וחרדה, הם עשויים להתקשות ליצור ולקיים מערכות יחסים, ועלולים להרגיש שהם לא מובנים או דחויים על ידי אחרים.

בנוסף לקשיים רגשיים, אנשים עם כישורים חברתיים לקויים עשויים להתמודד עם אתגרים מעשיים בחיי היומיום שלהם, הם עשויים להתקשות בניווט במצבים חברתיים בבית הספר, בעבודה או בחייהם האישיים.

קשיים אלו יכולים להוביל לקושי בהשגת מטרות אישיות ומקצועיות, ויכולים להשפיע על איכות החיים.

ישנן מגוון סיבות מדוע מישהו עלול לחוות קשיים במיומנויות חברתיות. אנשים מסוימים עשויים לסבול מהפרעות התפתחותיות או נוירולוגיות, כגון אוטיזם או הפרעות קשב וריכוז, אשר עלולות להקשות על קריאת רמזים חברתיים או לעסוק באינטראקציות חברתיות, אחרים עשויים לחוות טראומה או חוויות שליליות אחרות המשפיעות על יכולתם ליצור מערכות יחסים.

ניתן לסייע לאנשים החווים קושי במיומנויות חברתיות באמצעות טיפול ואימון, קבוצות תמיכה, אשר יכולים להיות מועילים בפיתוח ושיפור מיומנויות חברתיות, ויכולים לספק את הכלים והתמיכה שהם צריכים על מנת לשפר את הכישורים החברתיים.

bottom of page